مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر علوم انسانی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


احمد احمدنژاد مسئولیت مرکز کنترل اردویی را صرفاً در حوزه صدور مجوز حرکت اتوبوس‌ها دانست و گفت: «تمام مسئولیت‌ها و فرآیند برگزاری یک اردو در اختیار استان است اما قواعدی باید در این حوزه از سوی مربی و سرپرست اردو رعایت شود.»

او تأکید کرد سرپرست اردو موظف است اردو را تا ساعت 23 به مقصد برساند و اگر توانست این موضوع را انجام دهد طی مسیر حرکت می‌کند و اگر نتوانست حتماً باید در یک‌جا اسکان داشته باشد.

احمدنژاد افزود: «اکثر تصادفات اردویی در شب اتفاق می‌افتد که اکنون بحث‌های پیگیری و تماس را با سرپرستان اردو داریم تا شب حرکتی نداشته باشند.»

مدیر مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی همچنین گفت: «نرم‌افزار سپهتن از سوی پلیس راهور در اختیار آموزش‌وپرورش گذاشته‌شده است. خودروهایی که به ردیاب مجهز هستند ردیابی می‌شوند و سرعت و ساعت مقرر حرکت آن مشخص می‌شود.»

او در پایان افزود: «بیشترین تخلف اردویی را استان همدان دارد در کنار آن نیز استان اصفهان با بیشترین اردو تخلفی نزدیک صفر دارد.»

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره روند نظارت بر فضای آموزشی ساختمان‌های قدیمی که تحت عنوان مدرسه غیردولتی مجوز دریافت می‌کنند گفت: اگر مدرسه‌ای حداقل‌های ایمنی و استاندارد را نداشته باشد گواهی تائیدیه دریافت نمی‌کند؛ هرگز از استحکام بنا چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

مهراله رخشانی در پاسخ به پرسشی درباره روند نظارت بر فضای آموزشی ساختمان‌های قدیمی که تحت عنوان مدرسه غیردولتی مجوز دریافت می‌کنند اظهار کرد: ما هرگز از استحکام بنا چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

وی افزود: اگر ساختمانی از استحکام لازم برخوردار نباشد و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و ایمنی نصب نکرده باشد، گواهی تائیدیه‌ای برای آن صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه البته در مواردی به موسس برای رفع اشکالات فرصت می‌دهیم گفت: بحث استحکام و ایمنی مدارس برای ما جدی است. تاکید داریم که بیش‌از ظرفیت در نظر گرفته برای این مدارس، دانش آموز جذب نشود زیرا معتقدیم حفظ ایمنی دانش آموزان حائز اهمیت است.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه اگر مدرسه‌ای حداقل‌های ایمنی و استاندارد را نداشته باشد گواهی تائیدیه دریافت نمی‌کند گفت: در این زمینه بعضاً اختلاف نظرهایی وجود دارد و گاهی انتظار دارند ما از ضوابط کوتاه بیاییم، اما اینطور عمل نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر وجود مدارس کانکسی در مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه، گزارشی از وضعیت ساخت و ساز مدارس در این مناطق ارائه و اظهار کرد: در کرمانشاه بسیار خوب عمل کردیم. همکاران ما در کرمانشاه شبانه روز کار می‌کردند 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  افزود: در زلزله، ۸۷ مدرسه تخریب شده بود که ۵۹ مدرسه را تا اول مهر ۹۷ توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس بازسازی کردیم و دانش آموزان به مدارس خود بازگشتند، دو مدرسه دیگر نیز در دهه فجر تحویل شد. در پنجم دی ماه سال گذشته همایشی برای تکریم خیرین کرمانشاه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه البته خیرین تعهد کردند که تعداد دیگری مدرسه نیز ساخته شود و شمار این مدارس در مناطق زلزله به بیش از ۱۶۰ مورد برسد گفت: بخش زیادی از این تعهد عملیاتی شده و مدارس باقی مانده نیز تا مهر ۹۸ تحویل داده می‌شود.

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چند سالی است امتحانات نهایی دانش‌آموزان به بازاری برای کسب درآمد توسط افراد فرصت طلب تبدیل شده است. بازاری که با سوءاستفاده از نوجوانان کشور به بهانه فروش امتحانات نهایی، درآمدهایی را نصیب برخی افراد می‌کند.

این شبکه‌ها که عمدتا در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرام فعالیت می‌کنند، صبح روز امتحان سوالات را به دست مشتریان خود می‌رسانند و برای خرداد ۹۷ فعالیت آنها برای تبلیغات و بازارگرمی چند هفته مانده به زمان برگزاری امتحانات نهایی آغاز شد و اولین امتحان دانش‌آموزان که روز گذشته با درس دین و زندگی آغاز شد، با لو رفتن سوالات همراه بود و طبق اعلام دانش‌آموزان سوالات قبل از شروع امتحان در دست برخی افراد بود.

تعداد کانال‌های فروش سوالات کم هم نیست، قیمت‌ها نیز متفاوت است از ۳۰ هزار تومان برای درس دینی تا ۷۰ هزار تومان برای دروس عمومی و ۹۰ هزار تومان برای دروس تخصصی.

البته ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی داستان همین امسال نیست بلکه دو سال گذشته نیز دانش‌آموزان لو رفتن سوالات را تجربه کردند حتی سال گذشته این قضیه با اعتراضات بسیاری همراه شد و تجمع دانش‌آموزان مقابل وزارت آموزش‌وپرورش را رقم زد.

با توجه به سهم ۳۰ درصدی سوالات امتحانات نهایی در کنکور، تامین امنیت برگزاری آن اهمیت بسزایی دارد؛ در همین رابطه هامون سبطی کارشناس آموزشی معتقد است: جوانانی به عنوان مشاور در حوزه آموزش کشور وارد سیستم شده‌اند و توانسته‌اند در کانال‌های تلگرامی برای خود تعدادی مخاطب دست و پا و ادعا کنند با افراد معدودی در حوزه‌های امتحانی مرتبط هستند؛ ماجرا نیز بدین قرار است هنگام ارسال سوالات به حوزه‌های امتحانی، آنها را قبل از برگزاری امتحان باز می‌کنند البته این رویه غیرقانونی است اما تعداد حوزه‌های امتحانی آنقدر زیاد است که نظارت بر آنها دشوار است، پس از بازگشایی سوالات از آنها عکس گرفته و برای ادمین کانال‌ها ارسال می‌شود که پس از آن به دست چند هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: ضایع شدن حق دانش‌آموزان با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی واقعه غم‌انگیزی است اما بدتر از آن نهادینه شدن شیوه زشت تقلب در بین دانش‌آموزان است. هم‌اکنون امتحانات نهایی به یک رقابت تبدیل شده و دانش‌آموز تمام تلاش خود را برای کسب نمره ۲۰ انجام می‌دهد تا از تاثیر مثبت آن در کنکور بهره‌مند شود. البته نظارت بر امتحانات نهایی که به مدت یک ماه آن هم در تعداد زیادی از حوزه‌ها برگزار می‌شود امکان‌پذیر نیست و علت لو رفتن سوالات نیز تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور است و فضای مجازی نیز ابزاری شده که وقوع این جرم را تسهیل می‌کند.

اگرچه آموزش‌وپرورش از تلاش برای برگزاری امتحانات در نهایت امنیت و برخورد با خریدو فروش سوالات امتحانی خبر می‌دهد اما تجارب سال‌های گذشته نشان داده است که در این هدف موفق نبوده‌ به عنوان مثال سال گذشته مسئولان اعلام کردند، پلیس فتا با همراهی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به موضوع خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی وارد شد و بسیاری از گردانندگان این سایت‌ها دستگیر شدند اما امسال یکبار دیگر شاهد فعالیت مجدد کانال‌های تلگرامی برای فروش سوالات هستیم.

به نظر می‌رسد در شرایطی که قرار است سهم سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان کنکور افزایش یابد و به صورت قطعی اعمال شود با وضعیت فعلی لو رفتن سوالات امتحانات نهایی و خدشه بر امنیت برگزاری امتحانات، تحقق این هدف دور از دسترس است و کنکور همچنان روش مطمئنی برای جذب دانشجویان خواهد بود.

  • moshaveran pub
  • ۰
  • ۰

تاثیر معدل کتبی در کنکور ۹۷ ، ۲۵ درصد به صورت تاثیر مثبت و تاثیر معدل دروس نهایی مقطع پیش دانشگاهی در کنکور سراسری ۹۷ نیز ۵ درصد و به صورت تاثیر مثبت است ، این بدان معنی است که معدل های دیپلم و پیش دانشگاهی در قبولی داوطلبین نقش مثبت و سازنده دارد و این نقش تنها به سود دانش آموز است و نه به ضرر او . برای اینکه موضوع را آسانتر و قابل فهم تر توضیج دهیم باید با مفهوم تراز آشنایی پیدا کنید . برای هر دانش آموز به واسطه پاسخ های صحیح ، غلط یا نزده ای که در هر یک از دروس کنکور سراسری دارد یک نمره یا تراز اعمال می شود . این تراز نسبت مستقیمی با میانگین درصد های کلیه شرکت کنندگان کنکور در آن درس دارد . به همین شکل یک تراز هم برای نمره نهایی هر دانش آموز محاسبه خواهد شد. این تراز هم نسبت مستقیمی با میانگین نمرات نهایی شرکت کنندگان کنکور در آن درس دارد . اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم اگر تراز یا نمره دانش آموز بواسطه درصدی که در آن درس زده از تراز یا نمره دانش آموز بواسطه نمره امتحان نهایی اش کمتر شد پس نمره نهایی اش در آن درس تاثیر خوبی بر نمره کل او در آن درس خواهد گذاشت در نتیجه معدل شما تاثیر گذار می باشد ولی اگر نمره یا تراز داوطلب به واسطه درصدش در کنکور از نمره یا ترازش بواسطه نمره نهایی بیشتر باشد پس نمره نهایی این داوطلب نمی تواند تاثیر خوبی بر تراز کل این دانش آموز بگذارد در نتیجه تاثیر معدل برای این داوطلب بی تاثیر خواهد بود ( محاسبه دقیق کمی پیچیده تر و با احتساب تاثیر کل دروس است ولی درکل به همین شکل است که توضیح داده شد ) .
تاثیر قطعی معدل نیز به آن معناست که در هر دو حال ، یعنی در صورت بهتر شدن تراز یا بدتر شدن تراز با تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ، این معدل را در آمار قبولی ها در نظر می گیرند که در این صورت به ضرر دانش آموزان خواهد بود . خوشبختانه به احتمال خیلی زیاد شاهد تاثیر مثبت معدل در کنکور ۹۷ خواهیم بود .
دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که تاثیر معدل در کارنامه اولیه کنکور سراسری و رتبه داوطلب مشخص می شود و در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ هیچ تاثیری نخواهد داشت.

  • moshaveran pub
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چند سالی است امتحانات نهایی دانش‌آموزان به بازاری برای کسب درآمد توسط افراد فرصت طلب تبدیل شده است. بازاری که با سوءاستفاده از نوجوانان کشور به بهانه فروش امتحانات نهایی، درآمدهایی را نصیب برخی افراد می‌کند.

این شبکه‌ها که عمدتا در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرام فعالیت می‌کنند، صبح روز امتحان سوالات را به دست مشتریان خود می‌رسانند و برای خرداد ۹۷ فعالیت آنها برای تبلیغات و بازارگرمی چند هفته مانده به زمان برگزاری امتحانات نهایی آغاز شد و اولین امتحان دانش‌آموزان که روز گذشته با درس دین و زندگی آغاز شد، با لو رفتن سوالات همراه بود و طبق اعلام دانش‌آموزان سوالات قبل از شروع امتحان در دست برخی افراد بود.

تعداد کانال‌های فروش سوالات کم هم نیست، قیمت‌ها نیز متفاوت است از ۳۰ هزار تومان برای درس دینی تا ۷۰ هزار تومان برای دروس عمومی و ۹۰ هزار تومان برای دروس تخصصی.

امروز نیز امتحان درس حساب، دیفرانسیل و انتگرال دانش‌آموزان راس ساعت ۸ صبح برگزار شد اما دانش‌آموزان از لو رفتن سوالات این درس حدود دو ساعت به آغاز امتحان خبر می‌دهند.

  • ۰
  • ۰

« این صحبتِ امروز و دیروز نیست! دست کم بیست سالش را که به خوبی به خاطر داریم. تمام درخواستمان در دو کلمه خلاصه می شود : «معیشت» و «منزلت» و جالبتر اینکه این دو کلمه انگار چنان به هم زنجیر شده اند که با هیچ رمل و اسطرلابی باز نمی شوند!» تکرار مداوم همین دو مطالبه ، جنبش صنفی معلمان را به یکی از خبرسازترین جریان‌های اجتماعی چند سال اخیر ایران بدل کرده است. مطالباتی که گاهی با نامه‌نگاری و جمع‌آوری امضاء برای وادار کردن مسولین کشور به عمل به تعهداتشان ابراز شده و گاه با برگزاری تجمع و اعتراضات صنفی به دنبال برآورده شدنش بودند. با این حال آنچه در چند روز اخیر حاشیه ساز شده، چالش « نه‌ به فیش‌ها و احکام حقوقی» است.

  • ۰
  • ۰

مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۹۷/۱۲/۲۶، با توجه به درخواست داوطلبان، در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، برای آخرین بار همانند آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) مطابق موارد ذیل انجام خواهد شد، ضمناً از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید (۳-۳-۶) ، سوال یکسان طرح خواهد شد.

• یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام‌ قدیم
• یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام‌ جدید (۳-۳-۶)

توجه: داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوماً باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت نمایند.

  • moshaveran pub