مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر علوم انسانی

  • ۰
  • ۰

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: شرط معدل تعیین‌شده توسط وزارت آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پرورش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و وزارت علوم است و به دانشگاه فرهنگیان ربطی ندارد؛ عدد آن نمره ۱۵ است؛ به خاطر اینکه ما می‌خواهیم معلم فرهیخته‌ای را برای ۳۰ سال به کار بگیریم؛ در نتیجه باید فرد توانمندی باشد، البته در بعضی از کشورها این عدد بیشتر است.
 این دانشگاه حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و امسال نیز ۴۴ هزار ردیف گرفته‌ایم که ۲۵ هزار ردیف از طریق کنکور و دانشجوی پیوسته و حدود ۱۶ هزار نفر نیز از طریق ماده ۲۸ یا همان دوره‌های یکساله مهارت‌آموزی جذب می‌کنیم.
خنیفر از علاقه‌مندی داوطلبان برتر کنکور برای ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال‌های قبل رتبه اول کنکور نیز به تربیت معلم آمده بود؛ البته بعضی‌ها می‌گفتند این افراد برای اشتغال به رشته تربیت معلمی آمده‌اند اما ما می‌گوییم اگر این افراد برای اشتغال هم به دانشگاه فرهنگیان آمده‌اند تا ۳۰ سال خدمت کنند، برای ما سعادت است.
وضیعت هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟
رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص سال تحصیلی پیشرو و برنامه های این دانشگاه در مهر ۹۸ گفت: یکی از برنامه‌های اصلی تکمیل ظرفیت‌هاست که با توجه به ردیف‌هایی که به ما داده‌اند به آن توجه می‌کنیم؛ ضمن اینکه بحث کیفی برنامه درسی مورد توجه است و بازنگری ۱۶ برنامه درسی را انجام داده‌ایم.
حسین خنیفر از رشته های جدید و ضرورت کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان گفت: ۵ رشته جدید ایجاد شده است و دو رشته در حال تصویب داریم؛ ضمن اینکه با توجه به اینکه سطح این دانشگاه از کاردانی به کارشناسی تبدیل شده، ضرورت ترویج رشته‌های ارشد وجود دارد.
حسین خنیفر اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ۸۳۰ هیأت علمی دارد و کمبود ما تا سال ۱۴۰۴، ۲۰۸۰ هیأت علمی است اما امسال نزدیک به ۵۰ ردیف قطعی و ۵۰ ردیف جذب هیات علمی در حال تصویب داریم که ۵۰ نفر ردیف قطعی نیز تا مهر به استا‌ن‌ها معرفی می‌شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی