مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر علوم انسانی

  • ۰
  • ۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه سال جاری  را صرفا شعار تبلیغاتی دولت دانست. و امیدوار کردن فرهنگیان به شعاری که مدام تکرار می‌شود.

وی در ادامه علت شعاری بودن این مطلب را توضیح دادند.

جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: این سخنان که رتبه‌بندی از مهر ماه اجرا خواهد شد، غیرکارشناسی است مگر لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شده است؟!

 

نماینده مجلس افزود: سخنگوی دولت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش  اعلام کرده‌اند که رتبه‌بندی تا مهر ماه اجرا خواهد شد اما سؤال این است مگر رتبه‌بندی از دولت برای بررسی به مجلس ارسال شده است؟ این موضوع هنوز در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی کارشناسی است.

 

کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حتی اگر کار بررسی رتبه‌بندی در‌ کمیسیون‌های تخصصی دولت به اتمام برسد و به مجلس ارسال شود چند ماه زمان نیاز دارد تا در کمیسیون آموزش بررسی و در صحن علنی مجلس تصویب شود.

 

شعار برای رتبه‌بندی

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه  با این شرایط غیرممکن است رتبه‌بندی تا مهر ماه اجرا شود و احتمالا ماه‌های پایانی سال اجرایی شود، عنوان‌کرد: متأسفانه باید گفت هر آنچه درباره رتبه‌بندی گفته می‌شود شعار است و جنبه تبلیغاتی دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که "ممکن است ضوابط رتبه‌بندی بدون ارائه به مجلس و تصویب آن از طریق خود دولت تعیین و اجرا شود" متذکر شد: طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، رتبه‌بندی باید به مجلس ارائه و در آنجا بررسی و تصویب شود، بخش‌هایی مانند شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه به مباحثی مانند رتبه‌بندی وارد نمی‌شوند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح‌کرد: متأسفانه تمام وزرا و دولت‌ها درباره  رتبه‌بندی وعده دادند و طی کردن فرآیند آن قطعا در طول دو ماه ممکن نیست، نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش شعاری شده و معلوم است که فقط می‌خواهند حرفی به فرهنگیان بزنند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی